=

Meest gestelde vragen

Heb je een vraag en heb je snel een antwoord nodig? Kijk bij de meest gestelde vragen hieronder of het antwoord er al bij staat.

Heb je een vraag en heb je snel een antwoord nodig? Kijk bij de meest gestelde vragen hieronder of het antwoord er al bij staat.

BloomBites eetbare bloemen

HOE KOMT HET DAT JE DE BLOEMEN VAN BLOOMBITES KUNT ETEN?

Dit komt omdat wij de bloemen zonder remmiddelen en andere bestrijdingsmiddelen telen. Hierdoor mogen wij het certificaat eetbaar aan onze producten hangen. Ook telen wij vanuit biologisch zaad of plantmateriaal.

IS BLOOMBITES EEN BIOLOGISCH MERK?

Nee, we zijn niet biologisch gecertificeerd, maar GLOBAL GAP en MPS Fruit & Vegetables. Ook heel gezond.

HOELANG KAN IK DE EETBARE BLOEMEN VAN BLOOMBITES GEKOELD BEWAREN?

In de koelkast blijven de eetbare bloemen gemiddeld nog 5 dagen houdbaar.

MOET IK DE BLOEMEN VAN BLOOMBITES NOG WASSEN/SCHOONMAKEN MET WATER VOORDAT DEZE GEGETEN KUNNEN WORDEN?

Nee dit hoeft niet, we telen onbespoten bloemen, dus je kan ze direct consumeren.

BIJ WELKE GERECHTEN/SMAKEN KAN IK WELKE EETBARE BLOEMEN VAN BLOOMBITES GEBRUIKEN?

In principe kunnen alle bloemen van BloomBites bij elk gerecht. Ze hebben namelijk allemaal een decoratief karakter. Daarnaast hebben een aantal bloemen nog een smaakje. Zo smaakt de Overheerlijke Oost-Indische kers naar radijs, met een licht peperig zoetje. Heerlijk bij salades of gevuld. De Aanbiddelijke Anjers hebben een pikante zoete kruidnagel smaak en zijn lekker in salades, desserts en taarten. De Betoverende Borage heeft een fris komkommersmaakje en kan eigenlijk overal bij. De Geweldige Goudsbloem heeft een peper/radijs twist en geeft een mooie gele kleur aan sauzen. De Begeerlijke Begonia smaakt naar een Granny Smith appel, een lekker zuurtje dat iedereen doet verrassen in combinatie met desserts en taarten. De Lieve Lavendel smaakt en ruikt heerlijk bloemachtig zoet. Kan zowel in sauzen mee worden gekookt of bij desserts en taarten worden gebruikt. De Frivole Viola?s zijn er in allerlei kleuren en smaken licht ziltig. Deze vrolijke bloementjes passen overal bij. De viooltjes, borage en rozenblaadjes zijn wel heel erg mooi en leuk in een glaasje bubbels, in soepen en desserts en taarten. Van de Rozen, Afrikaantjes en Anjers kan je het beste de bloemblaadjes plukken en het groene hart weggooien. Dat smaakt namelijk erg bitter. Het leuke is dat je aan losse bloemblaadjes een zee van bloemen hebt! Strooi maar lekker over een salade of over een dessert. De Majesteitelijke mix is een samenstelling van een bonte mix van soorten bloemen en kleuren. Ook heel leuk om de bloemblaadjes klein te knippen en hier een confetti van te maken over roomkaas toastjes of om door je kruidenboter te mengen. Wat een feest!

IK BEN GEVOELIG VOOR ALLERGIEEN (HOOIKOORTS, BLOEMBOLLEN-ALLERGIE, ETC.) IS HET GEVAARLIJK OM DE EETBARE BLOEMEN VAN BLOOMBITES TE ETEN?

Het zijn bloemen, dus als je een overgevoeligheid hebt voor bloemen, dan kan jet het beter niet eten. Over het algemeen worden de bloemen ook voor medicinale toepassingen gebruikt, dus als je daar tegen kan, dan kan je ook tegen BloomBites bloemen.

WAAROM ZIJN SOMMIGE BLOEMEN NIET VERKRIJGBAAR?

Sommige bloemen bloeien alleen in een bepaalde periode in het jaar en zijn daarom niet het hele jaar door verkrijgbaar.

HOE LANG VAN TE VOREN KAN JE DE BLOEMEN OP DE GERECHTEN VERWERKEN?

Wij adviseren om dit echt zo kort mogelijk van te voren te doen. De bloemen drogen er nu eenmaal van uit en dat ziet er niet meer zo aantrekkelijk uit.

WANNEER ZIJN DE BLOOMBITES POTPLANTEN WEER VERKRIJGBAAR?

De eetbare bloeiende potplanten verkrijgbaar vanaf april 2016 in de tuincentra en bij de bloemist.

HEB IK EEN ACCOUNT NODIG OM DE BLOOMBITES EETBARE BLOEMEN TE KUNNEN BESTELLEN?

Ja, maar dat heb je zo aangemaakt en hebben we nodig om het pakketje naar je te kunnen verzenden.

IK BEN TE LAAT MET EEN BESTELLING VOOR DINSDAG. KAN IK NOG E-MAILEN VOOR EEN SPOED BESTELLING?

Dat kan je altijd proberen, maar het zal per bestelling en per tijdstip afhankelijk zijn of het alsnog haalbaar is. Het mail adres is info@bloombites.nl Zet in de onderwerp regel duidelijk neer dat het om een spoed bestelling gaat. We zullen dan ons best gaan doen.

TOT WANNEER KAN IK EEN BESTELLING BIJ BLOOMBITES WIJZIGEN OF ANNULEREN?

Als een bestelling in de webshop helemaal is afgerond, gaat een extern systeem alles in werking stellen. Dan kan je dus eigenlijk al niets meer wijzigen. Grotere bestelling per mail zijn afhankelijk van het tijdstip nog te wijzigen. Stuur altijd een mail naar info@bloombites.nl en we gaan kijken wat er nog mogelijk is.

KAN IK DE BLOOMBITES EETBARE BLOEMEN OP EEN ANDER ADRES LATEN BEZORGEN?

Ja, dat is geen probleem. Je kan in de webshop duidelijk aangeven wat de factuur gegevens moeten worden en wat het verzendadres moet worden.

NA HOEVEEL DAGEN NA HET PLAATSEN VAN EEN BESTELLING KAN IK DE BLOEMEN THUIS VERWACHTEN?

Nadat de betaling correct ontvangen is, zal het 1 ? 2 werkdagen duren voordat je bestelling geleverd wordt. De bestellingen moeten dan wel dinsdags voor 12.00 uur zijn gedaan. Dan gaan we woensdag de bloemen plukken en verpakken en verzenden. Je kan dat het pakket op donderdag, uiterlijk vrijdag in de brievenbus verwachten. Leg de bloemen direct in de koelkast voor de beste houdbaarheid.

IK WOON IN BELGIE. KAN IK DAN OOK EETBARE BLOEMEN VAN BLOOMBITES BESTELLEN?

Helaas, we verzenden vooralsnog enkel binnen Nederland, omdat de post daarbuiten te lang over de bezorging doet en dat gaat ten koste van de houdbaarheid. Vraag er gerust naar bij je groenteboer, zij kunnen BloomBites voor je bestellen.

HOE WEET IK WANNEER DE EETBARE BLOEMEN VAN BLOOMBITES GELEVERD WORDEN?

Als je een bestelling op tijd via de webshop hebt gedaan, weet je dat de bloemen op donderdag of vrijdag in je brievenbus worden bezorgd. Bij een grotere bestelling die via pakketpost wordt bezorgd, krijg je persoonlijk via mail contact de bezorg datum door. Als je twijfelt of je thuis bent, geef dan voor alle zekerheid een ander bezorg adres door, zodat de bloemen aangepakt en direct koel bewaard kunnen worden. Helaas levert niet elke postbode een pakketje bij de buren af.

WAT GEBEURT ER MET MIJN BLOOMBITES BESTELLING ALS IK NIET THUIS BEN?

De bestellingen gedaan via de webshop worden in je brievenbus afgeleverd. De brievenbus moet wel de correcte afmetingen hebben die de post vaststelt, anders kan de doos er niet in en neemt de post het pakketje weer mee. Pakketpost bestellingen worden ook meegenomen naar het hoofdkantoor en de volgende dag opnieuw aangeboden. Maar dit gaat ten koste van de kwaliteit en wij staan ook niet garant voor kwaliteitsverlies als de post het pakket niet kan afleveren door een te kleine brievenbus of een gesloten deur. Zorg daarom echt dat je thuis bent of geen een ander adres door..

KAN IK ZELF AANGEVEN HOE LAAT IK MIJN BLOOMBITES BESTELLING WIL ONTVANGEN?

Nee, dat gaat helaas niet. Je kan de bestelling wel komen ophalen in Bleiswijk, maar maak hier dan via info@bloombites.nl een afspraak voor.

IK WIL GRAAG VOOR OVER EEN AANTAL WEKEN EETBARE BLOEMEN BESTELLEN. HOE LANG VAN TE VOREN MOET IK DAN BESTELLEN?

Het komt vaak voor dat er BloomBites nodig zijn voor bruidstaarten of grote catering partijen. Geef dan direct door welke soort bloemen en aantallen je nodig denkt te hebben, dan kunnen wij deze bestellingen voortijdig voor je reserveren. Daarnaast hebben we te maken met seizoens producten en kan het dus zo zijn dat er over 6 weken een bloem naar keuze helaas niet beschikbaar is. Dan is het goed om dit op tijd te weten en kunnen we samen zoeken naar een mooie vervanger.

WELKE BETAALMETHODES GEBRUIKT BLOOMBITES?

Je kan betalen via IDEAL. Grotere pakketpost bestellingen kunnen alleen betaald worden via een factuur of contant bij ophalen.

WAT ZIJN DE EXTRA BEZORGKOSTEN BIJ EEN BESTELLING?

Bestellingen met meer dan 3 consumenten verpakkingen of groot verpakkingen passen niet door de brievenbus en verzenden we als pakketpost. De kosten hiervoor bedragen ? 9,95.

TIJDENS DE BETALING VAN MIJN BESTELLING GING ER IETS FOUT. WAT MOET IK NU DOEN?

Probeer het opnieuw. En mocht je een extra bestelling willen doen, doorloop dan het systeem nog een keer. Wij zorgen ervoor dat alle bestellingen juist aankomen.

IK HEB EEN ANDERE VRAAG OF OPMERKING DAN HIERBOVEN?

Stuur je vraag naar info@bloombites.nl en we nemen zsm contact met je op!